Inloggen Account aanvragen

Advertorials

Bij een advertentie waar veel uitleg nodig is, kun je voor een advertorial kiezen. Dat is een advertentie die lijkt op een artikel.

In informerende, voorlichtende en wervende advertenties moet het totaalbeeld vooral opvallend en aantrekkelijk zijn en tot actie oproepen. Dit bereik je met een sprekende titel, subtitel en kleine hoeveelheid broodtekst.

Lay-out advertorial

Voor long copy advertenties gebruik je niet de verticale vlakverdeling, maar een horizontale. Want er is ruimte nodig voor interessant beeld en redactionele inhoud.

De bovenste helft van de advertentie gebruik je voor een kleurvlak of een fotografisch beeld. Daarin komt de titel en eventuele subtitel. De onderste helft is het redactionele deel. Hierin kun je voor een 2-, 3- of 4-koloms opzet kiezen. Je mag een kleurvlak gebruiken, voor zover de bovenste helft niet al een kleurvlak is.

Afzenders

Gaat het om een gezamenlijke uiting van meer ministeries? Dan gebruik je alleen het beeldmerk, zonder woordmerk. En je vermeldt de afzenders alleen typografisch onderaan.