Inloggen Account aanvragen

Billboards

De lay-out van campagnebillboard en de maat van het beeldmerk in billboards is in basis gelijk aan de campagneposter. Dus x is de hoogte van de uiting gedeeld door 24.

Geen bodytekst-blok

Op billboards ontbreekt echter de mogelijkheid voor een bodytekst-blok. Houd ook rekening met marges in verband met omlijstingen van abri- en billboardsystemen.

Let op

Gebruik deze campagnestijl alleen als de campagne is aangemeld bij DPC.

Voorbeeld van een campagnebillboard

Voorbeeld campagnebillboard

Billboard stramien voor campagnes

Billboard stramien voor campagnes

Campagneruimte

De campagneruimte kun je geheel vrij invullen. Je kunt de heading en bodytekst ook in de vrije ruimte plaatsen. In dat geval vervalt het bodytekst-blok. Houd altijd een marge van minimaal één lintbreedte onder het beeldmerk vrij van tekst en zorg dat de omgeving van het logo vrij is van drukke beeldelementen.

Afzender

Het logo staat midden bovenaan, altijd aflopend. De maat van het beeldmerk wordt bepaald met de basisregel 'x is de hoogte van de uiting gedeeld door 24'. Zijn er meer dan 5 gelijkwaardige samenwerkingspartners? Dan vervalt de afzender. De campagneregel fungeert dan als afzender

Campagneregelbalk (verplicht)

De campagnebalk is verplicht en heeft bij voorkeur de maximale breedte en een variabele hoogte. De balk staat altijd onderaan de pagina, gecentreerd en aflopend. De restruimte tussen linker- en rechterzijde van de balk en de afloop van de pagina is altijd minimaal één lintbreedte.

Om vormgevings-technische redenen mag de balk ook smaller zijn. De breedte is dus variabel. De achtergrondkleur van het blok is wit, lichtgrijs, transparant of een van de communicatiekleuren. De typografie voor de campagneregel is vrij te kiezen.