Inloggen Account aanvragen

Campagneposter basis lay-out

Is de Rijksoverheid of jouw organisatie de enige afzender, dan gebruik je de 'basis lay-out' campagneposter. Gebruik deze campagnestijl alleen als de campagne is aangemeld bij DPC.

Campagneruimte

De campagneruimte kun je geheel vrij invullen. Je kunt de heading en bodytekst ook in de vrije ruimte plaatsen. In dat geval vervalt het bodytekst-blok. Houd altijd een marge van minimaal één lintbreedte onder het beeldmerk vrij van tekst en zorg dat de omgeving van het logo vrij is van drukke beeldelementen.

Afzender

Het logo staat midden bovenaan, altijd aflopend. De maat van het beeldmerk wordt bepaald met de basisregel 'x is de hoogte van de uiting gedeeld door 24'.

Campagneregelbalk (verplicht)

De campagnebalk is verplicht en heeft bij voorkeur de maximale breedte en een variabele hoogte. De balk staat altijd onderaan de pagina, gecentreerd en aflopend. De restruimte tussen linker- en rechterzijde van de balk en de afloop van de pagina is altijd minimaal één lintbreedte.

Om vormgevings-technische redenen mag de balk ook smaller zijn. De breedte is dus variabel. De achtergrondkleur van het blok is wit, lichtgrijs, transparant of een van de communicatiekleuren. De typografie voor de campagneregel is vrij te kiezen.

Bodytekst-blok (optioneel)

De hoogte van het bodytekst-blok is variabel en staat boven de themabalk. Campagneregelbalk en tekstblok hebben altijd dezelfde breedte. Voor de bodytekst gebruik je altijd huisstijltypografie. De heading is in rijksoverheid Sans of Serif, de bodytekst in rijksoverheid Sans. De achtergrondkleur van het blok is wit, lichtgrijs of één van de communicatiekleuren. De ruimte tussen de themaregel en het optionele bodytekst-blok is altijd 1/5 x. Themabalk en tekstblok hoeven niet dezelfde kleur te zijn.

Basisstramien advertentie

Basisstramien advertentie