Inloggen Account aanvragen

Logo in campagnemiddelen

De campagnetoepassingen hebben verschillende vormen en formaten. Daarom kan de maatvoering van het logo verschillen. Maar het formaat van de uiting en het formaat van het beeldmerk hebben altijd een verband. 

De hoogte van het beeldmerk is een ‘logisch deel’ van de hoogte van het middel. De breedte van het beeldmerk (gedefinieerd als ‘x’) bepaalt de maat voor overige elementen. Voor alle advertenties (liggend, staand, A- spreads) geldt: ‘x’ is de hoogte van de uiting gedeeld door 24. 

Voorbeeld van de plaatsing van het logo in campagne-uitingen.

Voorbeeld plaatsing logo campagne-uitingen

De uiteenlopende formaten van online campagnebanners, in combinatie met leesbaarheidsbeperkingen op het beeldscherm leiden tot verschillende maatvoeringen van het logo.

Een advertentie opgemaakt volgens de campagnestijl. Het hele vlak is bedekt met een afbeelding van een oude man. Boven staat witte tekst en het Rijkslogo. Onderin staat een wit vlak met tekst en afzenderinformatie.

In een advertentie staat het logo bovenaan in het midden.