Inloggen Account aanvragen

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland online

De opmaak van internet en intranet volgt de algemene richtlijnen. Hierop gelden onderstaande aanvullingen.

Homepage rvo.nl met boven in het midden het woordmerk en beeldmerk.

Homepage rvo.nl

Voetregel

De voetregel (corporate) staat in de titelbalk en is zwart.

Kleurgebruik

Alle pagina's op internet (homepage en onderliggende pagina's) zijn in 1 kleur. Het intranet is in blauw.

Toepassing logo

Pas het logo toe op de corporate pagina's, diepliggende contentpagina's en de landingspagina's.

Internetbanners

De opmaak van internetbanners volgt de algemene richtlijnen. Verder gelden de volgende regels:

  • Gebruik de juiste logovariant van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.
  • De titel staat cursief.
  • Je volgt het kleurgebruik van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.
  • Je gebruikt beeld volgens rijkshuisstijl Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.
  • Voetregel (optioneel).

Social media

Voor social media gelden de algemene richtlijnen. Hierop gelden de volgende aanvullingen:

  • Avatar

    Je gebruikt dezelfde avatar voor alle sociale media zodat de herkenbaarheid zo groot mogelijk is. In de avatar is de naam 'Rijksdienst voor Ondernemend Nederland' niet voluit geschreven, deze staat vaak in de accountnaam van de betreffende media.
  • Omslagfoto Facebook

    Voor de omslagfoto op Facebook zijn 4 beelden geselecteerd die aansluiten op de 4 thema's. Per thema kun je natuurlijk steeds meer variëren of aansluiten bij een actualiteit. De omslagfoto is voorzien van een transparant vlak (70% zwart) met daarop de voetregel in het wit.
Afbeelding van Facebookpagina van RVO. De achtergrondfoto laat 2 mensen zien in een zakelijke setting. De avatar bestaat uit het beeldmerk op een blauwe achtergrond met de letters RVO in wit.

Facebook RVO