Rijkswaterstaat
Rijkswaterstaat communiceert met uiteenlopende doelgroepen. Dat doen we via verschillende kanalen en met diverse middelen. Hoe we deze middelen ontwikkelen, staat beschreven in de huisstijlrichtlijnen.
Richtlijnen
Via de links hierboven ga je naar de huisstijlrichtlijnen voor vorm, beeld en tekst en de huisstijlrichtlijnen voor specifieke middelen. Omdat de huisstijl van Rijkswaterstaat een afgeleide is van de rijkshuisstijl, kan het handig zijn ook de algemene rijkshuisstijlrichtlijnen te raadplegen.
Corporate communicatie
De huisstijl van Rijkswaterstaat is een tool om onze uitgangspunten corporate communicatie uit te dragen. We willen herkenbaar communiceren. Naar binnen en buiten, zowel in vorm, beeld als tekst. In het document Communiceren bij Rijkswaterstaat doe je zo! lees je wat de corporate uitgangspunten inhouden en hoe je ze toepast.
Opmaakbestanden
Rijkswaterstaat werkt met bureaus die zijn geselecteerd via openbare aanbesteding en is verplicht om de productie van alle communicatiemiddelen door deze bureaus te laten uitvoeren. De gecontracteerde bureaus beschikken over de benodigde en meest recente templates. Rijkswaterstaat levert geen opmaakbestanden aan andere bureaus.
Logo
Voor het gebruik van het logo buiten de rijkshuisstijl is een compacte variant beschikbaar, het partnerlogo. Rijkswaterstaat is niet de hoofdafzender. Het partnerlogo mag je overal plaatsen, maar niet midden boven en met gepaste bescheidenheid.
Werk je bij Rijkswaterstaat dan kun je deze logo’s vinden op intranet onder Huisstijl. (Deze link is alleen toegankelijk voor medewerkers van Rijkswaterstaat.)
Werk je niet bij Rijkswaterstaat en ben je op zoek naar het partnerlogo? Gebruik dan het formulier voor het aanvragen van het logo.
Vragen
Met vragen over de huisstijl kun je terecht bij het huisstijlteam van Rijkswaterstaat via huisstijl@rws.nl.