Basiselementen UBR
Logo en afzenderschap
In de huisstijl voeren we bij UBR de endorsed merken architectuur door. Alle services binnen UBR vallen in de visuele aanwezigheid onder UBR. In de huisstijl passen we naast het hoofdwoordmerk (naast het lint) een subwoordmerk toe. Een subwoordmerk mag niet zonder het hoofdwoordmerk worden gebruikt. Alleen vastgestelde services in het MT UBR worden hierin opgenomen. In de communicatie (teksten) is de schrijfwijze van de services zonder UBR|.
Voorbeeld subwoordmerk/service:

Als het gaat om corporate communicatiemiddelen vanuit UBR, dan wordt het UBR-subwoordmerk als watermerk toegepast:

Kleur
De hoofdkleur bij UBR is oranje. Daarnaast gebruiken we 3 secundaire kleuren: hemelblauw, lichtblauw en donkergeel. Ook in tabellen en grafieken pas je deze kleuren toe. We maken geen gebruik van een kleurverloop.
De hoofdkleur voor Rijks Beveiligings Organisatie en Interdepartementale Post- en Koeriersdienst is hemelblauw.
Meer informatie: online kleuren en kleuren offline.
Vlakverdeling
UBR heeft gekozen in de omslagen om bij voorkeur de horizontale vlakverdeling toe te passen in haar vormgeving. De horizontale as is het uitgangspunt. Het hoofdwoordmerk (inclusief lint) staat altijd bovenaan, exact in het midden van het vak. Het subwoordmerk staat linksonder (in een foto of in een kleurvlak) als watermerk.
In het binnenwerk is deze vlakverdeling niet verplicht. Ook volvlakken met fotografie of kleur zijn toegestaan. Bij gebruik van meerdere kleurvlakken om tekst uit te lichten, wordt er 1 kleur aangehouden: lichtblauw.
Meer informatie over vlakverdeling.
Pay-off
De pay-off van UBR is: UBR. Voor een ambitieuze overheid. Per service is er ruimte om gebruik te maken van een eigen pay-off.
De pay-off staat op de meeste communicatiemiddelen op de achterzijde, maar kan ook als ondertitel worden gebruikt.