Inloggen Account aanvragen

Banners

Banners moeten zoveel mogelijk in lijn zijn met de rijkshuisstijl. Maar omdat er veel verschillende formaten banners zijn, is het onmogelijk om alles vast te leggen in richtlijnen.

Een banner is elke keer anders, afhankelijk van bijvoorbeeld doel, doelgroep en formaat. Daarnaast is een banner een onderdeel van een (campagne)concept. En er zijn heel veel creatieve uitwerkingen mogelijk.

Er zijn dus heel veel mogelijkheden. Banners hoeven zich niet te beperken tot een gekleurd raster met tekst.

Opdrachten voor een online campagne of voor de ontwikkeling van een banner binnen de arbeidsmarktcommunicatie verlopen via het Cluster In-, Door- en Uitstroom (IDU) van het Expertise Centrum Organisatie & Personeel (EC O&P). Je kunt hiervoor contact opnemen met de relatiebeheerder bij IDU.

Je kunt de briefingsinstructie gebruiken om de opdracht helder te krijgen. En om de benodigde informatie, zoals doelstelling en doelgroep, te verzamelen voor de briefing aan het bureau.