Inloggen Account aanvragen

Website

De website www.werkenvoornederland.nl is het centrale punt waar de Rijksoverheid haar potentiƫle werknemers en trainees naar toe wil leiden. Voor de website worden verschillende middelen ingezet, zoals advertenties en banners.

Richtlijnen url

In alle communicatie verwijs je naar www.werkenvoornederland.nl of een variant daarop. Bijvoorbeeld juristen.werkenvoornederland.nl.

Je kunt afwijken van deze regel als de url een wezenlijk onderdeel van het concept is. In dat geval kun je kiezen voor een andere url dan bovenstaande varianten. IDU en klant besluiten samen of het nodig is om een andere url te gebruiken. Deze keuze wordt altijd met het brandteam besproken.

Alle url's komen uit op het centrale platform. Ook als je een andere url gebruikt.

Richtlijnen vormgeving

Binnen de website www.werkenvoornederland.nl komt er meer ruimte in vormgeving. De huidige website is volledig gebouwd op basis van de rijkshuisstijl. De rijkshuisstijl biedt strakke kaders voor de vormgeving.

Voor campagnes gelden de richtlijnen van de campagnestijl van de rijkshuisstijl. Binnen de campagnestijl heb je meer mogelijkheden om de doelgroepspecifieke boodschap op een aantrekkelijke manier over te brengen. De homepage, algemene pagina's met achtergrondinformatie en informatie over de verschillende werkgevers en vacaturepagina's blijven in de rijkshuisstijl. De pagina's voor een specifieke doelgroep krijgen een eigen url (zoals juristen.werkenvoornederland.nl). Je mag deze in de campagnestijl maken.

Social Media

Vanuit de nieuwe communicatiestrategie heeft de inzet van social media een belangrijke plaats binnen de campagnes die worden ontwikkeld.

De belangrijkste social media van dit moment zijn LinkedIn, Twitter en Facebook. De Rijksoverheid is met 'Werken voor Nederland' aanwezig op deze media om zo haar doelgroepen te kunnen bereiken. Social media kunnen een goed kanaal zijn bij campagnes.

De inzet van social media valt uiteen in 2 delen.

  • Binnen de ontwikkeling van campagnes of onderdelen voor specifieke doelgroepen is er bijna altijd een rol voor social media. Neem social media daarom mee in de briefing voor je campagne.
  • Alle medewerkers van de Rijksoverheid kunnen via hun eigen netwerken zorgen voor extra bereik van onderdelen van 'Werken voor Nederland'. Worden er communicatie-onderdelen ontwikkeld? Dan kun je zelf samen met het Cluster In-, Door- en Uitstroom (IDU) je eigen mensen hiervoor mobiliseren.

Opdrachten voor arbeidsmarktcommunicatie verlopen via het Cluster In-, Door- en Uitstroom (IDU) van het Expertise Centrum Organisatie & Personeel (EC O&P). Je kunt hiervoor contact opnemen met de relatiebeheerder bij IDU.

Je kunt de briefingsinstructie gebruiken om de opdracht helder te krijgen. En om de benodigde informatie, zoals doelstelling en doelgroep, te verzamelen voor de briefing aan het bureau.